Invata sa inoti bras

Invata sa inoti bras

Pozitia corpului pe apa: Corpul are o pozitie orizontala pe apa cu fata in jos, formand un unghi de aproximativ 20º fata de orizontala apei. In momentul inspiratiei corpul isi schimba unghiul fata de orizontala apei avand o pozitie mai inalta si oblica, capul si umerii ridicati, dupa inspiratie el revenind la orizontala.

Miscarea picioarele: Este o actiune propulsiva si consta dintr-o miscare de pregatire (faza pasiva) si o miscare de impingere (faza activa). Faza pregatitoare consta in indoirea genunchilor, cu apropierea gambelor de coapse, urmata de flexia dorsala a labelor picioarelor spre gambe, concomitent cu rotarea externa a gambelor din genunchi cu varfurile spre exterior.

Faza activa consta in intinderea picioarelor in lateral si spre inapoi dupa o traiectorie circular eliptica, urmata de apropierea gleznelor si intinderea labelor, urmata de o scurta pauza de alunecare. Intre cele doua faze se interpune un moment de alunecare.

 Miscarea bratelor: Bratele efectueaza o miscare simetrica si concomitenta in plan orizontal pe o traiectorie circulara, avand un rol propulsiv. Ele efectueaza miscari de tractiune si revenire, formand un ciclu complet alcatuit din urmatoarele trei momente principale:

1. Pauza de alunecare;
2. Vaslirea( prinderea apei, tractiunea si impingerea );
3. Revenirea bratelor in pozitia initiala (ducerea bratelor inainte).

Tractiunea se realizeaza pe o traiectorie oblica in lateral si in jos. Miscarea incepe prin indoirea bratelor in lateral pana in momentul in care palmele ajung la nivelul coatelor dupa care isi schimba directia de miscare in jos. Miscarea se continua pana in momentul in care palma si coatele ajung pe linia umerilor, dupa care urmeaza ducerea palmelor inainte cu rasucirea lor in pozitie initiala (bratele intinse cu palmele intinse in lateral – pronatie ). La sfarsitul fazei de tractiune, cand bratele incep sa se apropie, umerii se ridica din apa pentru inspiratie si pentru a permite flexia minima a soldurilor.