Swim Advisor » Cursuri inot » Blog » Lectie de inot: plutirea pe apa si alunecarea la cursurile de inot

Lectie de inot: plutirea pe apa si alunecarea la cursurile de inot

Lectii de inot.
Plutirea şi alunecarea la cursurile de inot

Poziţia la înot este orizontală pe suprafaţa apei. Cele mai simple exerciţii de plutire sunt: pluta pe piept, pluta pe spate, pluta pe verticală.

Plutirea pe piept: Corpul este în poziţie orizontală cu  faţa spre apă, braţele întinse înainte încadrează capul, cu palmele orientate spre apă, având degetele de la mâini apropiate şi picioarele menţinute întinse cu vârfurile orientate spre interior. Respiraţia se menţine în apnee. Orice înclinare a corpului spre înainte sau înapoi va produce dezechilibrul şi instabilitatea corpului, ducând la scufundarea lui.

Plutirea pe spate: Corpul se va găsi în poziţie orizontală cu faţa în sus, afară din apă, având bărbia mai aproape de piept. Braţele se vor menţine întinse, încadrând capul prin atingerea urechilor, iar picioarele vor fi întinse păstrând vârfurile uşor spre interior, corpul va fi relaxat. Respiraţia este uşurată prin menţinerea capului deasupra apei. Orice schimbare a poziţiei braţelor, a capului, bazinului sau picioarelor duce la dispariţia plutirii.

Plutirea pe verticală şi călcarea apei: Corpul este într-o poziţie verticală pe apă, uşor oblic înainte prin tragerea umerilor în faţă. Braţele se ţin cu coatele uşor îndoite pe apă, vâslind uşor din palme în sensul aducerii apei spre înăuntru şi în afara liniei mediane a corpului, presând apa. Picioarele se menţin uşor depărtate şi îndoite din genunchi, ele calcă apa spre în afară, alternativ.

În această poziţie înotătorul poate sta puţin nemişcat, plutind, iar apoi continuă exerciţiul de călcare a apei. În toate aceste exerciţii, importantă este respiraţia, respectiv inspiraţia şi expiraţia corectă; ea va ajuta să ne menţinem la suprafaţa apei plutind şi mişcându-ne cu uşurinţă.

Alunecarea pe piept: din poziţia ghemuit la marginea bazinului, se vor executa împingeri de la perete în plută pe piept. Corpul se va deplasa prin apă înainte, alunecând pe diverse distanţe, expiraţia se va efectua obligatoriu în apă.

Alunecarea pe spate: din poziţia ghemuit la marginea bazinului, se vor executa împingeri de la perete în plută pe spate. În timpul alunecării, respiraţia este liberă. În ambele cazuri, se va evita o rezistenţă frontală mărită.