Alimentatia la cursurile de inot pentru copii

Antrenamentele si nutritia sunt factori esentiali pentru obtinerea rezultatelor dorite. De fapt, ambele ar trebui sa se completeze perfect in toate disciplinele sportive atat pentru amatori, cat si pentru profesionisti.

Cat de importanta este nutritia pentru inotatori?

Un inotator trebuie sa se aigure intotdeauna ca beneficiaza de aportul optim de calorii intr-un mod echilibrat, folosind alimentele potrivite. In felul acesta, performanta atletica si starea generala nu vor fi compromise.

Aportul alimentar trebuie impartit in 5 mese

Cerintele calorice si nutritionale ale inotatorilor sunt ridicate. Astfel, se recomanda impartirea aportului alimentar in 4 sau 5 mese pentru a evita problemele digestive. O buna digestie este esentiala pentru a evita disconfortul din timpul antrenamentului sau competitiei.

Ce alimente trebuie sa evite inotatorii?

  • Mesele copioase;

  • Mancarurile picante;

  • Cartofii prajiti, sosurile foarte grase;

  • Cantitatile mari de fibre.

Carbohidratii sunt importanti!

Alimentele care furnizeaza carbohidrati nu trebuie eleminate. Acestea sunt necesare pentru a obtine energia necesare unui antrenament si a o stoca sub forma de glicogen. Acesta din urma, este utilizat in timpul efortului intens pentru a creste rezistenta si a preveni oboseala sau performantele scazute.

Cele mai recomandate alimente care furnizeaza carbohidrati sunt cele cu absorbtie lenta precum:

  • Ovazul;

  • Pastele;

  • Cerealele;

  • Cartofii;

  • Painea integrala;

  • Fructele intregi.

Consumul necesar de proteine

Cantitatea zilnica de proteine trebuie calculata intre 1,2 si 1,4 grame per kilogram de greutate. Acestea pot proveni din surse precum carnea alba, pestele, ouale, lactatele, leguminoasele sau tofu.  Dupa un antrenament solicitant sau o competitie, este necesara administrarea a 20-49 grame de proteine pentru a favoriza repararea muschilor. Este important ca proteinele sa provina din alimente si nu din surse de proteine izolate.

Hidratarea este esentiala in performanta sportiva

Hidratarea este esentiala inainte, in timpul si la finalul fiecarui antrenament sau competitie. Apa consumata ajuta la prevenirea deshidratarii, a crampelor musculare si oboselii.

Beneficiile alimentatiei corecte

  • Ofera energia necesara pentru antrenamente si competitii;

  • Asigura performante sportive bune;

  • Favorizeaza recuperarea dupa fiecare antrenament sau competitie;

  • Mentine greutatea optima.

Performantele unui inotator depind, intr-o mare masura, de alimentatia adecvata. Asadar, asigura-te ca ai un plan nutritional care raspunde cel mai bine nevoilor tale sportive!

Antrenamentele si nutritia sunt factori esentiali pentru obtinerea rezultatelor dorite. De fapt, ambele ar trebui sa se completeze perfect in toate disciplinele sportive atat pentru amatori, cat si pentru profesionisti.

Cat de importanta este nutritia pentru inotatori?

Un inotator trebuie sa se aigure intotdeauna ca beneficiaza de aportul optim de calorii intr-un mod echilibrat, folosind alimentele potrivite. In felul acesta, performanta atletica si starea generala nu vor fi compromise.

Aportul alimentar trebuie impartit in 5 mese

Cerintele calorice si nutritionale ale inotatorilor sunt ridicate. Astfel, se recomanda impartirea aportului alimentar in 4 sau 5 mese pentru a evita problemele digestive. O buna digestie este esentiala pentru a evita disconfortul din timpul antrenamentului sau competitiei.

Ce alimente trebuie sa evite inotatorii?

  • Mesele copioase;

  • Mancarurile picante;

  • Cartofii prajiti, sosurile foarte grase;

  • Cantitatile mari de fibre.

Carbohidratii sunt importanti!

Alimentele care furnizeaza carbohidrati nu trebuie eleminate. Acestea sunt necesare pentru a obtine energia necesare unui antrenament si a o stoca sub forma de glicogen. Acesta din urma, este utilizat in timpul efortului intens pentru a creste rezistenta si a preveni oboseala sau performantele scazute.

Cele mai recomandate alimente care furnizeaza carbohidrati sunt cele cu absorbtie lenta precum:

  • Ovazul;

  • Pastele;

  • Cerealele;

  • Cartofii;

  • Painea integrala;

  • Fructele intregi.

Consumul necesar de proteine

Cantitatea zilnica de proteine trebuie calculata intre 1,2 si 1,4 grame per kilogram de greutate. Acestea pot proveni din surse precum carnea alba, pestele, ouale, lactatele, leguminoasele sau tofu.  Dupa un antrenament solicitant sau o competitie, este necesara administrarea a 20-49 grame de proteine pentru a favoriza repararea muschilor. Este important ca proteinele sa provina din alimente si nu din surse de proteine izolate.

Hidratarea este esentiala in performanta sportiva

Hidratarea este esentiala inainte, in timpul si la finalul fiecarui antrenament sau competitie. Apa consumata ajuta la prevenirea deshidratarii, a crampelor musculare si oboselii.

Beneficiile alimentatiei corecte

  • Ofera energia necesara pentru antrenamente si competitii;

  • Asigura performante sportive bune;

  • Favorizeaza recuperarea dupa fiecare antrenament sau competitie;

  • Mentine greutatea optima.

Performantele unui inotator depind, intr-o mare masura, de alimentatia adecvata. Asadar, asigura-te ca ai un plan nutritional care raspunde cel mai bine nevoilor tale sportive!

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.