Swim Advisor » Cursuri inot » Blog » Cursuri înot adulți – Beneficii pentru sănătate

Cursuri înot adulți – Beneficii pentru sănătate

Frica de apă este o fobie destul de comună la copii și chiar și la adulți. Și mulți dintre elevi vin la cursuri înot copii, dar și adulți pentru a face față sentimentului de nesiguranță în apă. Din fericire, nu există nicio teamă care să nu poată fi înfrântă. La cursurile de înot vei învăța să ai încredere în apă, să te obișnuiești cu ideea că în bazin, mai ales în prezența unui antrenor, nu ți se poate întâmpla nimic. Astfel, vei începe treptat să te menții deasupra apei și în curând vei putea învăța să înoți. Înotul este un sport, iar sportul este o competiție cu tine însuți. De fiecare dată vei dori să înoți mai repede și mai bine decât la ​​ultima lecție. Pentru a obține un rezultat, trebuie să-ți stabilești obiective corecte și dificile și să te străduiești să le atingi. Numai așa vei fi uimit de progresul tău.

Cursuri înot adulți

Cursurile repetate arată că spatele se relaxează în apă, organele interne încetează să te mai doară, iar sarcina articulațiilor și a discurilor intervertebrale este redusă semnificativ. Și aceasta este cea mai bună prevenire a majorității bolilor sistemului musculo-scheletic. Principalul lucru este să abordezi în mod competent cursurile de înot. În timpul înotului, toate grupurile musculare sunt în lucru și se dezvoltă sincron, întărindu-se, inclusiv mușchii spatelui, care mențin o postură frumoasă, ajutând coloana vertebrală să facă față stresului.

Beneficii pentru sănătate

Înotul este considerat unul dintre cele mai consumatoare de energie, deoarece necesită acțiunea tuturor mușchilor din corpul tău, și chiar și mușchii faciali.
În medie, în 10 minute de înot, vei consuma până la 80 de calorii. La cursurile intensive de înot în bazin, poți pierde până la 900 de calorii. Aceeași cantitate este consumată în 3 ore de mers cu bicicleta. Doar la cursurile de înot, vei reuși să consumi aproximativ 300 de kilocalorie.

Unul dintre cele mai evidente beneficii ale înotului în piscină este exercițiul aerob extrem de eficient, care îți tonifică mușchii destul de repede, deoarece, densitatea apei este de 12 ori mai mare decât cea a aerului, iar înotătorul trebuie să facă mult mai mult efort pentru a se mișca decât, de exemplu, un sportiv care aleargă. Mai mult, la înot, sarcina este distribuită pe tot corpul, toți mușchii lucrează și se antrenează, ceea ce este o raritate în sport. În plus, înotul în bazin întărește oasele și mușchii fără stres periculos.

Flexibilitate și sănătatea inimii

Într-un bazin înot, mușchii din tot corpul sunt întinși excelent. Acesta este modul în care îți poți dezvolta musculatura de la brațe și de la picioare. Desigur, după cursuri la un bazin înot, este puțin probabil să mai vrei să stai departe de apă. După cursuri înot adulți întregului corp va deveni mult mai flexibil, dezvoltând inclusiv mușchii spatelui. În timpul antrenamentului, coloana vertebrală se relaxează, se întinde, iar vertebrele se așează la locul lor, dându-ți o stare de ușurință pentru întreaga zi. Pe lângă triceps și abdomen, înotul antrenează un alt mușchi foarte important,  pe cel al inimii. Sarcina pe care o primești într-un bazin înot, întărește acest organ vital și îl ajută să-și îndeplinească fără probleme funcția: să se contracte și să se relaxeze. Acest lucru, la rândul său, duce la îmbunătățirea fluxului sanguin în tot corpul.