Swim Advisor » Cursuri inot » Blog » Invatarea procedeului de inot spate

Invatarea procedeului de inot spate

Mişcarea picioarelor la procedeul spate

Pe uscat:

  • mişcarea picioarelor din poziţia culcat pe spate, pe bancă, iarbă, sol, pluta etc.

În apă mică:

  • exerciţiile menţionate la metodica înotului craul, cu condiţia ca ele să se efectueze din poziţia pe spate.

În apa adâncă:

  • mişcarea de picioare spate, cu sprijinul ambelor braţe de sparge-val. În apa mică:

  • împingeri succesive, de la peretele bazinului, cu picioarele, executând mişcări de picioare şi braţe împreună;

  • parcurgerea unor distanţe mici, înotând pe spate sub controlul permanent al profesorului, care va face corectările de rigoare, pentru a realiza 2, 4, 6 bătăi de picioare, la un ciclu de braţe.

În apa adâncă:

  • alunecare cu tracţiune pe un braţ;

  • alunecare în tracţiune cu 2 braţe, alternativă sau simultană;

  • înot pe spate complet, braţe şi picioare, cu respiraţii accentuate, sub supravegherea profesorului, care va face corectările de rigoare (pe distanţe mai scurte sau mai lungi);

–înot pe spate, cu labe de cauciuc şi palmare.

Succesiunea exerciţiilor pentru învăţarea coordonării la procedeul spate

Pe uscat:

  • din culcat pe spate (pe iarbă, bancă etc.), se execută mişcări complete ale acestui procedeu (braţe şi picioare);

  • din stând, alergare pe loc, se imită mişcarea de braţe. În apa mică:

  • împingeri succesive, de pe peretele bazinului, cu picioarele, executând mişcări de picioare şi braţe împreună;

  • parcurgerea unor distanţe mici, înotând pe spate sub controlul permanent al profesorului, care va face corectările de rigoare, pentru a realiza 2, 4, 6 bătăi de picioare, la un ciclu de braţe.

În apa adâncă:

  • alunecare cu tracţiune pe un braţ;

  • alunecare cu 2 braţe, tracţiune alternativă sau simultană;

  • înot pe spate complet, braţe şi picioare cu respiraţii accentuate, sub supravegherea profesorului, care va face corectările tehnice de rigoare, pe distanţe mai scurte sau mai lungi.

Succesiunea exerciţiilor pentru învăţarea metodică a startului

Pe uscat:

  • arcuiri de trunchi, cu braţele întinse în prelungirea corpului;

  • sărituri pe verticală, cu extensia trunchiului; – sărituri din ghemuit în extensie.

În apă:

  • din poziţii ghemuite la marginea bazinului, extensii pe spate, cu aruncarea braţelor în sus şi înapoi;

  • împingeri la perete prin sărituri, cu trecere în alunecare spate şi cu mişcări de picioare şi braţe;

  • startul de concurs cu comandă, cu corectările de rigoare.

Succesiunea exerciţiilor pentru învăţarea metodică a întoarcerilor a) Întoarcerea laterală simplă

Pe uscat:

  • din poziţia culcat pe spate, întoarcere de 1800, stânga-dreapta, cu corpul uşor ghemuit, atingerea unui perete cu un braţ, întoarcere pe partea acestuia, cu fixarea tălpilor, în final, pe perete.

În apă:

  • atacul peretelui cu o mână, din plutire pe spate, cu un braţ sprijinit la marginea bazinului, celălalt lângă coapsă, apoi mişcări de picioare spate. Oprirea bătăilor de picioare, întoarcerea prin lateral cu aşezarea tălpilor pe perete, apoi ducerea braţului sus şi scufundarea completă;

  • împingeri de la perete, cu scufundarea completă, executarea mişcărilor ondulatorii cu revenire la suprafaţă.

  1. b) Întoarcerea prin răsturnare Pe uscat:

  • rostogoliri (pe bănci, iarbă etc.) înainte şi înapoi.

În apă:

  • rostogoliri din înot craul înainte;

  • rostogoliri peste culoare;

  • plută pe spate, cu întoarcerea pe piept, executarea întoarcerii, totul din deplasare;

  • Înainte de perete cu o jumătate de braţ, se trece din înotul pe spate în înot pe piept, întorcând exact ca la procedeul de înot craul.

Notă:

Sunt interzise de regulament executarea mai multor mişcări de braţe, precum şi mişcarea în timpul întoarcerii.